28 Mayıs 2010 Cuma

C Pointer Char ve Pointer Array


Çoktandır el atmıyordum bloğuma elimi alıştırmak tekrardan bloga yazmaya ısınmak adına bugün iki tane ufak ipucu tarzında yazı eklemek istedim .Belki böylece yazmaya devam ederim :)..

Bi tane WPF ile ilgili bir yazı ekledikten sonra birde C ye yeni başlayanlar için bir ipucu eklemek istedim.

C de çalışırken karşılaşılan durumlardan birisi string bir ifadeyi nasıl tutacağımızdır.

Normalde eğerki aşağıdaki şekilde çalışırsak;

#include
#include

int main(int argc, char *argv[])
{
char kelime='mustafa';
printf("%c",kelime);
system("PAUSE");
return 0;
}

Ekran çıktısı aşağıdaki gibi olacaktır,yani son karakteri aldı:

a

Peki string ifadeyi nasıl tutacağız tabiki pointer char ile;

#include
#include

int main(int argc, char *argv[])
{
char *kelime;
kelime="mustafa";
printf("%s\n",kelime);
system("PAUSE");
return 0;
}

Bu durumda ekran çıktısı aşağıdaki gibi olacaktır:

mustafa

Pekala şimdide Pointer to Array kavramına bakalım.;

#include
#include

int main(int argc, char *argv[])
{
int i=0;
char *kelime[3];

kelime[0]="mustafa";
kelime[1]="kaya";
kelime[2]="muska";

for(i=0;i<3;i++)>mustafa
kaya
muska

Bu kullanımın bellek yönetimi açısından güzel yanı dinamik olarak çalışmasıdır.Yani yukardaki ifade aşağıdaki şekilde bellekte şekilleniyor;



2 yorum:

Hakan AKSÜZEK on 28 Mayıs 2010 21:38 dedi ki...

Pointer Array kavramını bilmiyordum gerçekten işe yarar, bilgi için teşekkürler...

Mustafa Kaya on 29 Mayıs 2010 14:47 dedi ki...

Faydası olmasına sevindim,
İyi çalışmalar.

 

Mustafa Kaya. Copyright 2009 All Rights Reserved Revolution Two Church theme by Brian Gardner Blog Skins